Műanyag- és Gumiipari Évkönyv 2014 - 144. oldal

144
MŰANYAG- ÉS GUMIIPARI ÉVKÖNYV 2014
A Bridgestone „ologic” technológiáját „Az év ab-
roncstechnológiájának” választották a nemzetközi
abroncstechnológiai újítások és sikerek 2014-es ese-
ményén. Bridgestone a forradalmi i3 elektromos
járműre fejlesztette ki ologic technológiáját, a fenn-
tartható mobilitás által jellemzett jövőre töreked-
ve. A díjat Emilio Tiberio úr, Bridgestone európai
műszaki központjában a személyabroncsok üzletág
Kutatás&Fejlesztés tagozat igazgatója adta át, a köl-
ni 2014-es Abroncstechnológiai Kiállításon, Német-
országban, február 11-én.
ACO
2
emissziók csökkentése
Az odaítélő zsűritagok egyike összefoglalja, miért a
Bridgestone-ra esett a választás.
„A technológia kéz a kézben halad azzal a globális
igénnyel, hogy csökkentsük a CO
2
emissziót, és javít-
suk a közúti közlekedési rendszer biztonságát. Ameny-
nyiben az abroncs átmérője nagyobbá, és a futófelület
keskenyebbé válik, ez az egyedülálló technológia a ha-
gyományos személygépkocsikhoz hasonló meghajtást
és kezelhetőséget biztosít mind nedves, mind száraz
körülmények között, ugyanakkor csökkenti a gördülési
ellenállást.”
– SaiedTaheri, igazgató,Abroncskutatási
Központ (CenTiRe), Virginia Tech, USA
Egymás után a harmadik díj Bridgestone számára
Ez a harmadik egymást követő év, hogy Bridgestone
megkapta az Abroncstechnológia Nemzetközi Díját.
2013-ban Bridgestone elnyerte a Az Év Környezeti
Megvalósítását új, környezetbarát létesítményéért,
amely az Americas Technical Center Akron város-
ban, Ohioban található, miután megkapta Az Év Ab-
roncstechnológiája díjat 2012-ben CAIS (érintkezési
terület információjának érzékelése) technológiáért,
amely a vezetőket reálidőben tájékoztatja az úttest
állapotáról. A Bridgestone Europe CEO-nál, Franco
Annunziato, aki a Bridgestone Europe Elnök-vezér-
igazgatója, Franco volt az ologic technológia kifej-
lesztésének szakaszában, a következőképp vélekedett:
„A Bridgestone rendkívül büszke harmadik egymást
követő Nemzetközi Abroncstechnológia díjra. Az i3
nagyon is a jövő kocsija. Az egyedülálló abroncs ki-
fejlesztése az egyedülálló jármű számára igen nagy
kihívást, de hasznos tapasztalatot jelentett. Ezen in-
novatív „ologic” elv kifejlesztése minden hozzáérté-
sünket, ügyességünket és szenvedélyünket igényelte.”
Biztonságban nincs kompromisszum
A Bridgestone ologic technológiája azt a tényt
használja fel, hogy ha az abroncs átmérője és me-
revsége nagyobb, vezetés közben kisebb lesz az
abroncs alakváltozása, így energiát lehet megta-
karítani, ami egyébként elveszne belső súrlódás
miatt. Ezzel csökkenteni lehet a gördülési ellenál-
lást, és növelni lehet az akkumulátor autonómiáját
– ami egyike a fő kritikus tényezőknek a villamos
járműveknél. A keskeny futófelület elve is javítja
az aerodinamikát. Bridgestone forradalmi ologic
futófelület és kompaund technológiájának kö-
szönhetően, ezeket a tökéletesítéseket a nedves és
száraz körülmények közötti tapadás kompromittá-
lása nélkül sikerült megvalósítani.
ANemzetközi Abroncstechnológia („Tire
Technology International”) díjról
Az innováció és kiválóság nemzetközi technológi-
ai díját a Tire Technology International folyóirattal
együttesen szervezik, amely a világ legismertebb,
abroncsok technológiájával, tervezésével és gyártá-
sával foglalkozó kiadványainak egyike. A díjakat öt
kategóriában adják, és a nyerteseket független bírók-
ból álló bizottság választja ki, amelyet nemzetközi-
leg elismert szakemberek alkotnak.
Bridgestone “ologic”
technológiájának sikerei
“Az Év Abroncstechnológiája” díj
I...,134,135,136,137,138,139,140,141,142,143 145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,...178