Műanyag- és Gumiipari Évkönyv 2015 - page 117

MÛANYAG- ÉS GUMIIPARI ÉVKÖNYV 2015
117
re, amelyek az Európában előforduló legtöbb útvi-
szonyt képesek reprodukálni.
A méret és a folyamatosan monitorozott aszfalt
feltételek a Bridgestone és a járműgyártók számá-
ra a lehetséges manőverek és tesztek végtelen va-
riációit kínálják teljes biztonságban és ellenőrzött
feltételek mellett.
Nagysebességű tesztelés
A létesítmény „sztárja” a 4 km-es ovális pálya,
amely négysávos, 15 m széles északi egyenest
és 9 sávos, 35 m szélességű déli egyenest tar-
talmaz. A konfiguráció jelentős sáv váltásokat
tesz lehetővé a nagyteljesítményű, maximum
250 km/h sebességre képes gépkocsik számára.
A döntött kanyarok maximális szöge 37°, ami
nagysebességű úttartási tesztek végrehajtását
teszi lehetővé különösen az ultra-nagy teljesít-
ményű gumik fejlesztéséhez. A nagysebességű
pályán haladó tesztpilóták által vizsgált tulaj-
donságok a sávváltás, a linearitás, az egyenes
vonalú stabilitás, a szlalomozás és a gáz elvétel.
A spektrum másik végpontját a linearitást és
a szlalomot vizsgáló lassú teszt, amelyet szé-
les egyenes szakaszokon végeznek az összes
Bridgestone és Firestone abroncsra.
Komplett adatok
Az ovális pálya belsejében 9 hektáros fekete
tó található a gyorsulási és fékezési dinamikus
tesztekhez a járművek széles választékához. E
dinamikus tesztek közül a legtöbb az Európai
Műszaki Központ modellezési és szimulációs
szoftvereiből származó adatok ellenőrzésére
szolgál.
Az EUPG különleges előnye, hogy az ovális és
dinamikus tér összeköttetésben áll egymással.
Ez lehetővé teszi a vezetők számára a sebesség
határértékig történő fokozását és a dinamikus
térbe maximális sebességgel történő belépést
abszolút biztonságos körülmények között úgy,
hogy a maximális információ szerzéshez min-
den szükséges manőver végrehajtható legyen.
A 4 km hosszú és 8 m széles száraz pálya is a
tesztpálya részét képezi. A komplett pálya nagy,
közepes és alacsony sebességű területeket kínál
különböző sarkokkal, ívekkel és lejtőkkel. A ve-
zetők itt minden száraz területet vizsgálhatnak
oldal stabilitás, kormányzási pontosság, terhe-
lés áthelyezés és tapadás vonatkozásában.
Az abroncsokkal/futási zaj vonatkozásában az
EU irányelveknek és az ECE rendeleteknek
megfelelő abroncsok fejlesztéséhez az EUPG
zaj tesztelő pályát kínál. A zaj fejlesztési munka
az NVH (zaj, vibráció és érdesség) pályáknak
köszönhető, amelyek 400 m x 3,2 m méretűek
10-ig terjedő kapacitással.
Korszerű pályák nedves útfelületekkel
A csúszó pályán belül az öt felületből álló csoport
az oldalirányú nedves megcsúszást vizsgálja kü-
lönböző súrlódási együtthatók mellett (60-140 m
átmérő).
Az automatikus vízszóróval és rekuperációs rend-
szerrel ellátott medence a kétirányú kanyarodási
és „hidroplán” (óramutató járással egyező és azzal
ellentétes) tulajdonságokat vizsgálja.
A hosszirányú „hidroplán” tulajdonságokat egye-
nes szakaszon értékelik (120 m x 5 m) korszerű
vízszóró rendszerekkel, amelyek a tesztelési kö-
vetelményektől függően a bal vagy a jobb oldal
vagy akár a teljes sáv feltöltésére is képesek.
Aszfalt és beton burkolatú, száraz és nedves féke-
ző sávok (120 m x 3,5 … 7,5 m) is rendelkezésre
állnak.
A területen a mintázat és szövetváz élettartam és
a tartósság vizsgálatához két traktor kör (75 m át-
mérő - 7 m szélesség) található, amelynek köze-
lében mezőgazdasági gép/kamion ill. busz garázst
létesítettek.
A sokféle kanyarodási ívvel rendelkező nedves
sáv (1,6 km x 8 m) a normál és nagyteljesítményű
járművekhez szolgál különböző sebességekkel
történő teszteléséhez. Egy korszerű öntöző rend-
szer, ami a földből jön ki, lehetővé teszi az autósok
számára, hogy még hatékonyabban teszteljenek és
mindamellett még a környezetet is kíméli.
Külön, lágy pálya (3,9 km) szimulálja a vidéki út-
viszonyokat. A különböző aszfaltoknak köszönhe-
I...,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116 118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,...162